Thursday, October 24, 2019

Тематско за октомври, втора година македонски паралелки


2.1. Наслов на тематската целина: Humanizmot i renesansata vo
Evropa

Реден
број
Структура на тематската целина
Време на реализација
1.    
Хуманизам и ренесанса
20.09.2019
2.    
Dante Aligieri -Bo`estvena komedija
(Vovedna pesna)
23.09.2019
25.09.2019
3.      
Fran~esko Petrarka - Kanconier
26.09.2019
4.    
Utvrduvawe na znaewata
30.09.2019
5.    
Вилијам Шекспир - Хамлет
02.10 2019
03.10.2019
6.    
Мигел де Сервантес –
Дон Кихот
07.10.2019
09.10.2019
7.    
Класицизам – Молиер - Тартиф
10.10.2019
14.10.2019
8.    
Тематско утврдување (тест)
16.10.2019
9.    
Лектира
17.10.2019
10.                
Еко содржина
21.10.2019
11.                
Презентација на проект
24.10.2019

1.   Цел на тематската целина

·                                   Da usvoi fakti za generalnite i za specifi~nite belezi na ovoj
pravec vo svetskata literatura, kako i za pretstavnicite koi se
javuvaat vo razli~nite nacionalni literaturi.
·        Da gi usvojuva literaturnoistoriskite i teoriskite fakti za belezite na literaturata na Dante i Petrarka kako pretstavnici na razli~ni `anrovi vo literaturata: epika vo stihovi (Dante), lirika
(Petrarka).
·        Da gi usvoi belezite na renesansnata angliska literatura preku tvore{tvoto na [ekspir;
·          Da gi osoznae najeksponiranite momenti od tvore{tvoto na [ekspir;
·        Da se zapoznae na elementarno nivo so najkomentiranite aspekti na dramata Hamlet.
·        Da gi usvojuva belezite na renesansnata {panska literatura;
·        Da gi komentira osnovnite podatoci za `ivotot i deloto na
Servantes;
·        Da gi prepoznava renesansite (и baroknite) elementi vo negovite
tekstovi.
·                   Da se zdobie so znaewa za op{testvenite i za kulturnite okolnosti vo koi se javuva klasicizmot, za osnovnite belezi na poetikata na klasicizmot, za pretstavnicite vo nacionalnite лiteraturи na Evropa;
·                   da usvoi osnovni informacii za tvore{tvoto na Molier i negovoto mesto vo istorijata na literaturata;
·                   da gi znae osnovnite belezi na klasicisti~kata drama, da gi pronao|a vo tekstot i samostojno da gi interpretira.

2.     Дидактички насоки
·        Poso~uvawe na nivniterazliki. Simulirawepolemika pome|u sredniot vek i renesansata i bele`ewe na argumentite.
·        Preku ~itawe tekstovi od predrenesansnite avtori,
nastavnikot pottiknuva diskusija za `anrovite vo koi se projavile ovie avtori (Dante Aligieri, Fran~esko Petrarka i Xovani Boka~o). Po mo`nost, odnapred podgotveni grupi u~enici nastapuvaat so svoite rezultati od prou~uvaweto na
tema: ^ovekovata sloboda i tretmanot na motivot na
qubovta.
·        Interpretacija na selektirani izvadoci od dramata Hamlet kako ilustracija za tvore{tvoto na [ekspir i za vrednostite na dramata.
·        Interpretacija na Don Kihot. Rabota so delovi od tekstovite so ve`bi za prepoznavawe na baroknite i
renesansnite belezi.
·        Eventualno: audio-vizuelna prezentacija na belezite na
klasicizmot vo razli~nite vidovi umetnost.
3.     Корелација
-     Korelacija so istorijata, so likovnata i so muzi~kata umetnost

4.   Услови за работа
-      Македонски јазик и литература
-      Печатени материјали со различна содржина
-      Power point презентации
-      Интернет
5.   Средства и постапки за вреднување
-      Повторување, анализа, одделување на успешно (неуспешно) спроведена комуникација,
-      Читање текстови, спроведена комуникација,
-      Реферат недостатоците и предностите на (пишаниот) говорниот текст.

No comments:

Post a Comment