Sunday, October 27, 2019

Критериуми за оценување


KRITERIUMI ZA OCENUVAWE NA U^ENICITE PO PREDMETOT MAKEDONSKI JAZIK I LITERATURA

U~ebna 2019/2020 godina
Odgovoren profesor : Gabriela Petroska

Kriteriumite za ocenuvawe na postigawata na u~enicite se temelat na standardite za ocenuvawe i Blumovata taksonomija.
Pri opredeluvaweto na broj~ana ocenka se imaat predvid postigawata na u~enikot vo odnos na:
·        Zapomnuvawe i reproducirawe na nastavnite sodr`ini;
·        Razbirawe/sfa}awe na obrabotenite sodr`ini,
·        Sposobnost na u~enikot niv da gi interpretira so svoi zborovi;
·        Primena na nau~enite sodr`ini vo konkretni zada~i so poznati i novi elementi i vo drugi novi situacii, kako i
·        Povisoki intelektualni sposobnosti na analiza, sinteza i vrednuvawe {to podrazbiraat sposobnost na u~enikot
za sreduvawe, kombinirawe elementi vo novi celini i sposobnost za vrednuvawe na opravdanosta ili nau~nosta na nekoe tvrdewe
ili delo.
Otkako nastavnikot }e se sogledaat postigawata na u~enikot na sekoe od navedenite nivoa spored standardite za predmetot makedonski jazik i literatura, se utvrduva ocenkata na u~enikot na sledniot na~in:
·        · ocenka dovolen dva (2) – znaewata na u~enikot se odnesuvaat na zapomnuvawe i reporducirawe, u~enikot poka`uva odredeni
sposobnosti znaeweto da go iska`e so svoi zborovi i da go primenuva znaeweto na najednostavni zada~i.
·        · ocenka dobar tri (3) – znaewata na u~enikot, pokraj toa {to se odnesuvaat na zapomnuvawe i reporoducirawe, razbirawe i
sfa}awe na nastavnite sodr`ini, u~enikot poka`uva sposobnost za primena na znaewata za re{avawe na ednostavni zada~i.
·        · ocenka mnogu dobar ~etiri (4) - znaewata na u~enikot se odnesuvaat na pocelosno zapomnuvawe i reporoducirawe, razbirawe i sfa}awe na nastavnite sodr`ini. Isto taka, u~enikot poka`uva sposobnost za primena na znaewata za re{avawe na zada~i od poznati i novi elementi, kako i sposobnost za sreduvawe i kombinirawe elementi vo novi celini
·        · ocenka odli~en pet (5) – znaewata na u~enikot se nad 90% od sodr`inite od nastavnata programa na nivo na zapomnuvawe, reproducirawe, sfa}awe i razbirawe. U~enikot mo`e da gi primenuva znaewata za re{avawe na zada~i so poznati i novi elementi. Isto taka, u~enikot mo`e da sreduva, kombinira elementi vo novi celi i da poka`uva sposobnost za vrednuvawe na opravdanost ili nau~nost na nekoe tvrdewe ili delo.

Bidej}i so nastavnite programi se planirani celi i od drugite podra~ja za razvoj na li~nosta na u~enikot, nastavnikot vodi gri`a za motivacijata na u~enikot, redovnosta na ~asovite, kako i za aktivnosta na u~enikot vo nastavata. Ovie elementi, isto taka, se sostaven del na ocenkata, no tie ne treba da imaat naglaseno vlijanie so {to }e se zanemari sistemot na usvoeni znaewa i sposobnosti od kognitivnoto podra~je.
Taka, nastavnikot pri formiraweto na broj~anata ocenka mo`e da ja zgolemi ili namali istata najmnogu do 0,75% od eden stepen na skalata za ocenuvawe, vo zavisnost od navedenite elementi {to se odnesuvaat na motivacijata, redovnosta i aktivnosta na u~enikot.

No comments:

Post a Comment