KRITERIUMI ZA OCENUVAWE NA U^ENICITE PO PREDMETOT MAKEDONSKI JAZIK I
LITERATURA
U~ebna 2019/2020 godina
Odgovoren profesor : Gabriela Petroska
Kriteriumite za ocenuvawe na postigawata
na u~enicite se temelat na standardite za ocenuvawe i Blumovata taksonomija.
Pri opredeluvaweto na broj~ana
ocenka se imaat predvid postigawata na u~enikot vo odnos na:
·
Zapomnuvawe i reproducirawe na nastavnite sodr`ini;
·
Razbirawe/sfa}awe na obrabotenite sodr`ini,
·
Sposobnost na u~enikot niv da gi interpretira so svoi
zborovi;
·
Primena na nau~enite sodr`ini vo konkretni zada~i so
poznati i novi elementi i vo drugi novi situacii, kako i
·
Povisoki intelektualni sposobnosti na analiza, sinteza i
vrednuvawe {to podrazbiraat sposobnost na u~enikot
za sreduvawe, kombinirawe elementi vo novi celini i
sposobnost za vrednuvawe na opravdanosta ili nau~nosta na nekoe tvrdewe
ili delo.
Otkako nastavnikot }e se sogledaat postigawata na
u~enikot na sekoe od navedenite nivoa spored standardite za predmetot
makedonski jazik i literatura, se utvrduva ocenkata na u~enikot na sledniot
na~in:
·
· ocenka dovolen dva (2) – znaewata na u~enikot se
odnesuvaat na zapomnuvawe i reporducirawe, u~enikot poka`uva odredeni
sposobnosti znaeweto da go iska`e so svoi zborovi i da go
primenuva znaeweto na najednostavni zada~i.
·
· ocenka dobar tri (3) – znaewata na u~enikot, pokraj toa
{to se odnesuvaat na zapomnuvawe i reporoducirawe, razbirawe i
sfa}awe na nastavnite sodr`ini, u~enikot poka`uva
sposobnost za primena na znaewata za re{avawe na ednostavni zada~i.
·
· ocenka mnogu dobar ~etiri (4) - znaewata na u~enikot se
odnesuvaat na pocelosno zapomnuvawe i reporoducirawe, razbirawe i sfa}awe na
nastavnite sodr`ini. Isto taka, u~enikot poka`uva sposobnost za primena na
znaewata za re{avawe na zada~i od poznati i novi elementi, kako i sposobnost za
sreduvawe i kombinirawe elementi vo novi celini
·
· ocenka odli~en pet (5) – znaewata na u~enikot se nad
90% od sodr`inite od nastavnata programa na nivo na zapomnuvawe, reproducirawe,
sfa}awe i razbirawe. U~enikot mo`e da gi primenuva znaewata za re{avawe na
zada~i so poznati i novi elementi. Isto taka, u~enikot mo`e da sreduva,
kombinira elementi vo novi celi i da poka`uva sposobnost za vrednuvawe na opravdanost
ili nau~nost na nekoe tvrdewe ili delo.
Bidej}i so nastavnite programi
se planirani celi i od drugite podra~ja za razvoj na li~nosta na u~enikot,
nastavnikot vodi gri`a za motivacijata na u~enikot, redovnosta na ~asovite,
kako i za aktivnosta na u~enikot vo nastavata. Ovie elementi, isto taka, se
sostaven del na ocenkata, no tie ne treba da imaat naglaseno vlijanie so {to }e
se zanemari sistemot na usvoeni znaewa i sposobnosti od kognitivnoto podra~je.
Taka, nastavnikot pri formiraweto na broj~anata ocenka
mo`e da ja zgolemi ili namali istata najmnogu do 0,75% od eden stepen na
skalata za ocenuvawe, vo zavisnost od navedenite elementi {to se odnesuvaat na
motivacijata, redovnosta i aktivnosta na u~enikot.
No comments:
Post a Comment