За
наставата по предметот МАКЕДОНСКИ ЈАЗИК
И ЛИТЕРАТУРА
За
средно стручно образование за учениците од втора година
Неделен
фонд на часови: 3 часа,
Вкупно:
108
Учебна
година:2019/2020
Op{ti celi
- da gi pro{iruva i
prodlabo~uva znaewata za makedonskiot literaturen jazik, kako osnovno sredstvo
za komunikacija;
- da se osposobuva za
samostojno usno i pismeno izrazuvawe, za sfa}awe, do`ivuvawe i tolkuvawe na
literaturnite i na drugite tekstovi;
- da gi razviva i
pottiknuva individualnite sposobnosti za samostojno kriti~ko i tvore~ko
komunicirawe so literaturniot tekst;
- da ja razviva i
zacvrstuva svesta za zna~eweto na makedonskiot literaturen jazik kako
najkarakteristi~en beleg na nacionalniot identitet i pripadnost na makedonskata
jazi~na zaednica;
- da zdobiva sposobnosti za
fleksibilnost i ve{tini vo komunikacijata, za me|usebnoto po~ituvawe i za
razbirawe me|u lu|eto i narodite i nivnite literaturni, kulturni i nau~ni
pridobivki i vrednosti.
Posebni celi
- da se osposobuva za
neguvawe, razvivawe i bogatewe na
sopstveniot jazik so nova leksika, i toa so funkcionalni zborovi i izrazi, kako i za nivna primena vo
site `ivotni situacii;
- da se osposobuva za
razbirawe i sfa}awe na funkciite na jazikot kako sredstvo za komunikacija i za
izrazuvawe vo literaturata, vo
kulturata i vo naukata na lokalno
i svetsko ramni{te;
- da gi zapoznava i
usvojuva osnovite, sistemot, jazi~nite zakonitosti i normite na makedonskiot literaturen
jazik, pravogovorot i pravopisot i da
zdobiva naviki za nivna primena vo usnoto i vo pismenoto izrazuvawe;
- da gi pro{iruva osnovnite
elementi na literaturniot izraz;
- da se zdobiva so znaewa za najvrednite svetski i nacionalni
literaturni ostvaruvawa i znaewa za periodite i
procesite vo literaturnata istorija;
- da se osposobuva za
do`ivuvawe i za razbirawe na literaturata kako umetnost na zborot i da se
zapoznae so nejzinite rodovi i vidovi, kako i so nivnite karakteristiki i pretstavnici
- da gi oblagoroduva i da
gi razviva pozitivnite eti~ki svojstva i
estetskiot vkus;
- da go zbogatuva
intelektualniot `ivot, da ja razviva imaginacijata i da vlijae vo pozitivna
nasoka vrz voljata i karakterot;
- da se osposobuva za
do`ivuvawe, razbirawe i kriti~ki odnos
kon mediumite (teatarot, filmot, pe~atenite i
elektronskite mediumi) i da razviva kriti~ki odnos kon niv;
- so razvivawe qubov kon
knigata da go usovr{uva ~itaweto (glasno i vo sebe) na tekstovi od razni `anrovi;
- da se osposobuva za odbirawe
podatoci i fakti od umetni~kata literatura i od drugi izvori i za nivno
sporeduvawe, dokumentirawe, za
analiti~ko-sinteti~ki pristap, za generalizacija na faktite i na nivna
interpretacija;
- da ja razviva jazi~nata
kultura i ve{tina i da se osposobuvaat za uspe{na usna i pismena komunikacija
so korektna primena na makedonskiot standarden jazik;
- da se osposobuva za
razbirawe i sledewe na usni i pismeni izlagawa na drugite.
Op{tite i posebnite celi }e se konkretiziraat i }e se
strukturiraat niz obrazovniot proces, paralelno i funkcionalno so programskite
sodr`ini.
Ред.
број
|
НАСТАВНА ТЕМА
|
Нови наставни содржини
|
Друг вид наставни
активности
|
Вкупно
|
Време на реализација
|
ЈАЗИК
|
32
|
||||
1.
|
Историски
развој на македонскиот јазик
|
3
|
1
|
4
|
септември,
I, II седмица
|
2.
|
Морфологија
и морфосинтакса
|
20
|
6
|
26
|
септември
III,ноември IV седмица, декември I, II седмица, февруари I, II, III, IV
седмица, март I, седмица
|
3.
|
Лексикологија
|
2
|
1
|
3
|
јуни
II, седмица
|
4.
|
Лексикографија
|
2
|
1
|
3
|
јуни
II, седмица
|
ИНТЕГРАЦИЈА НА
ЕКОЛОШКАТА ЕДУКАЦИЈА ВО МАКЕДОНСКИОТ ОБРАЗОВЕН СИСТЕМ
|
9
|
Деветте теми од
четирите еко стандарди се вклучени во
наставните единици
|
|||
5.
|
ЕНЕРГИЈА
|
1
|
декември
|
||
6.
|
ОДРЖУВАЊЕ
НА ЗГРАДАТА И ЗДРАВА СРЕДИНА ВО УЧИЛИШТЕТО
|
февруари
|
|||
7.
|
ВОДА
|
1
|
септември
|
||
8.
|
УРЕДЕН
ДВОР
|
1
|
март
|
||
9.
|
ОТПАД
|
2
|
март
|
||
10.
|
БИОДИВЕРЗИТЕТ
|
1
|
април
|
||
11.
|
ТРАНСПОРТ
|
1
|
ноември
|
||
12.
|
ЗДРАВЈЕ
|
1
|
декември
|
||
13.
|
ОДРЖЛИВ
РАЗВОЈ
|
1
|
мај
|
||
ПРАКТИЧНО ПРОФЕСИОНАЛНА
КОМУНИКАЦИЈА
|
9
|
септември
- јуни
|
|||
14.
|
Разговор
|
1
|
1
|
октомври
III седмица
|
|
15.
|
Дескрипција
|
1
|
1
|
октомври
III седмица, февруари III седмица
|
|
16,
|
Раскажување
- прераскажување
|
1
|
мај
, I, седмица
|
||
17,
|
Известување
- вест
|
1
|
декември
IV седмица
|
||
18,
|
Соопштение,
реферат
|
1
|
март
III седмица
|
||
19,
|
Телеграма
|
1
|
мај
III седмица
|
||
20,
|
Импресија
|
1
|
април
III седмица
|
||
ЛИТРАТУРНО НАУЧНИ ВИДОВИ
|
6
|
||||
21,
|
Биографија
|
1
|
1
|
ноември
III седмица
|
|
22.
|
Автобиографија
|
1
|
1
|
ноември
IV седмица
|
|
23.
|
Патопис
|
1
|
1
|
април
I, седмица
|
|
24.
|
Репортажа
|
1
|
1
|
април
I, седмица
|
|
25,
|
Фељтон
|
1
|
1
|
април
I, седмица
|
|
26,
|
Есеј
|
1
|
1
|
април
I, седмица
|
|
ЛИТЕРАТУРА
|
52
|
||||
27,
|
Хуманизам
и ренесанса
|
8
|
2
|
10
|
октомври II, III, IV
седмица,
|
28,
|
Класицизам
во европската литература
|
2
|
1
|
3
|
ноември
II седмица
|
29,
|
Романтизмот
во европската литература
|
5
|
2
|
7
|
Декември, март II, III, седмица
|
30,
|
Романтизмот
и културната преродба во Македонија
|
10
|
4
|
14
|
април
II, III, IV седмица, мај III, IV седмица,
|
31.
|
Писмени
работи (подготовка, изведба,поправка)
|
ноември,
март, мај
|
|||
32.
|
Тестови
|
5
|
После
секоја тема
|
||
ЛЕКТИРА
|
5
|
септември
- јуни
|
|||
Вкупно
|
108
|
No comments:
Post a Comment