Наставен предмет: Македонски јазик и литература на турски наставен
јазик
Година: III
Op{ti celi
- da se osposobuva za samostojno usno i pismeno
izrazuvawe, za sfa}awe, do`ivuvawe i tolkuvawe na literaturnite i na drugite
tekstovi;
- da gi razviva i pottiknuva individualnite
sposobnosti za samostojno kriti~ko i tvore~ko komunicirawe so literaturniot
tekst;
- da ja razviva i zacvrstuva svesta za zna~eweto
na makedonskiot literaturen jazik kako najkarakteristi~en beleg na nacionalniot
identitet i pripadnost na makedonskata jazi~na zaednica;
- da zdobiva sposobnosti za fleksibilnost i
ve{tini vo komunikacijata, za me|usebnoto po~ituvawe i za razbirawe me|u lu|eto
i narodite i nivnite literaturni, kulturni i nau~ni pridobivki i vrednosti.
Posebni celi
- da se osposobuva za neguvawe, razvivawe i bogatewe na sopstveniot jazik so nova
leksika, i toa so funkcionalni zborovi i
izrazi, kako i za nivna primena vo site `ivotni situacii;
- da se osposobuva za razbirawe i sfa}awe na funkciite na
jazikot kako sredstvo za komunikacija i za izrazuvawe vo literaturata, vo kulturata
i vo naukata na lokalno i svetsko ramni{te;
- da gi zapoznava i usvojuva osnovite, sistemot,
jazi~nite zakonitosti i normite na makedonskiot literaturen jazik, pravogovorot i pravopisot i da zdobiva naviki
za nivna primena vo usnoto i vo pismenoto izrazuvawe;
- da gi pro{iruva osnovnite elementi na literaturniot
izraz;
- da se zdobiva so
znaewa za najvrednite svetski i nacionalni literaturni ostvaruvawa i
znaewa za periodite i procesite vo literaturnata
istorija;
- da se osposobuva za do`ivuvawe i za razbirawe na
literaturata kako umetnost na zborot i da se zapoznae so nejzinite rodovi i
vidovi, kako i so nivnite karakteristiki
i pretstavnici
- da gi oblagoroduva i da gi razviva
pozitivnite eti~ki svojstva i estetskiot vkus;
- da go zbogatuva intelektualniot `ivot, da ja razviva imaginacijata i da
vlijae vo pozitivna nasoka vrz voljata i karakterot;
- da se osposobuva za do`ivuvawe,
razbirawe i kriti~ki odnos kon mediumite (teatarot, filmot, pe~atenite
i elektronskite mediumi) i da razviva
kriti~ki odnos kon niv;
- so razvivawe qubov kon knigata da go usovr{uva ~itaweto (glasno i vo
sebe) na tekstovi od razni `anrovi;
- da se osposobuva za odbirawe podatoci i fakti od umetni~kata literatura i
od drugi izvori i za nivno sporeduvawe, dokumentirawe, za analiti~ko-sinteti~ki pristap, za
generalizacija na faktite i na nivna interpretacija;
- da ja razviva jazi~nata kultura i ve{tina i da se osposobuvaat za uspe{na
usna i pismena komunikacija so korektna primena na makedonskiot standarden
jazik;
- da se osposobuva za razbirawe i sledewe na usni i pismeni izlagawa na
drugite.
Op{tite
i posebnite celi }e se konkretiziraat i }e se strukturiraat niz obrazovniot
proces, paralelno i funkcionalno so programskite sodr`ini.
Р.бр |
Наставна тема |
Број на часови за |
ВремE
на реализација |
|||
Нова наставна содржина |
Повторување Вежби |
Тематска писмена работа |
Σ |
|||
|
ГРАМАТИКА |
|
|
|
|
|
1 |
Историски
развој на мак.јазик |
1 |
1 |
|
2 |
1недела
октомври |
2 |
Морфологија |
6 |
4 |
|
10 |
3-4 нед. октомври 1-2-3 ноември |
3 |
Синтакса |
11 |
5 |
|
16 |
3-4 нед.јан. 1 нед. фев. 3-4 нед. март 1 нед.април |
|
ЛИТЕРАТУРА |
|
|
|
|
|
4 |
Мак.литература
по Втората Светска Војна |
16 |
6 |
|
22 |
4-5 нед. ноември 1-2 нед. декември 2-3 нед. февруари 1-2-3 нед. мај |
5 |
Лектира |
2 |
|
|
2 |
3 нед. ноември 4 нед. февруари |
|
КОМУНИКАЦИЈА |
|
|
|
|
|
6 |
Говорна
комуникација |
2 |
|
|
2 |
4 нед. март 4 нед. мај 1 нед. јуни |
7 |
Писмена
комуникација |
2 |
|
|
2 |
1-2 нед.март 2 нед.јуни |
8 |
Медиумска
комуникација |
2 |
|
|
2 |
3- нед. април |
|
Писмени работи |
|
3 |
3 |
6 |
4-нед октомври 2-нед април |
|
ВКУПНО |
42 |
19 |
3 |
64 |
|
No comments:
Post a Comment