Monday, October 12, 2020

Глобално годишно планирање за трета година - турски паралелки

 

Наставен предмет: Македонски јазик и литература на турски наставен јазик

Година: III

Op{ti celi

- da se osposobuva za samostojno usno i pismeno izrazuvawe, za sfa}awe, do`ivuvawe i tolkuvawe na literaturnite i na drugite tekstovi;

- da gi razviva i pottiknuva individualnite sposobnosti za samostojno kriti~ko i tvore~ko komunicirawe so literaturniot tekst;

- da ja razviva i zacvrstuva svesta za zna~eweto na makedonskiot literaturen jazik kako najkarakteristi~en beleg na nacionalniot identitet i pripadnost na makedonskata jazi~na zaednica;

- da zdobiva sposobnosti za fleksibilnost i ve{tini vo komunikacijata, za me|usebnoto po~ituvawe i za razbirawe me|u lu|eto i narodite i nivnite literaturni, kulturni i nau~ni pridobivki i vrednosti.

Posebni celi

- da se osposobuva za neguvawe, razvivawe  i bogatewe na sopstveniot jazik so nova leksika, i toa so funkcionalni  zborovi i izrazi, kako i za nivna primena vo site `ivotni situacii;

- da se osposobuva za razbirawe i sfa}awe na funkciite na jazikot kako sredstvo za komunikacija i za izrazuvawe vo literaturata, vo  kulturata  i vo naukata na lokalno i svetsko ramni{te;

- da gi zapoznava i usvojuva osnovite, sistemot, jazi~nite zakonitosti i normite na makedonskiot literaturen jazik,  pravogovorot i pravopisot i da zdobiva naviki za nivna primena vo usnoto i vo pismenoto izrazuvawe;

- da gi pro{iruva osnovnite elementi na literaturniot izraz;

- da se zdobiva so  znaewa za najvrednite svetski i nacionalni literaturni ostvaruvawa i znaewa za periodite i  procesite vo literaturnata istorija;

- da se osposobuva za do`ivuvawe i za razbirawe na literaturata kako umetnost na zborot i da se zapoznae so nejzinite rodovi i vidovi, kako i so  nivnite karakteristiki i pretstavnici

- da gi oblagoroduva i da gi razviva  pozitivnite eti~ki svojstva i estetskiot vkus;

- da go zbogatuva intelektualniot `ivot, da ja razviva imaginacijata i da vlijae vo pozitivna nasoka vrz voljata i karakterot;

- da se osposobuva za do`ivuvawe,  razbirawe i kriti~ki odnos kon mediumite (teatarot, filmot, pe~atenite i  elektronskite mediumi) i da razviva kriti~ki odnos kon niv;

- so razvivawe qubov kon knigata da go usovr{uva ~itaweto (glasno i vo sebe) na  tekstovi od razni `anrovi;

- da se osposobuva za odbirawe podatoci i fakti od umetni~kata literatura i od drugi izvori i za nivno sporeduvawe, dokumentirawe,  za analiti~ko-sinteti~ki pristap, za generalizacija na faktite i na nivna interpretacija;

- da ja razviva jazi~nata kultura i ve{tina i da se osposobuvaat za uspe{na usna i pismena komunikacija so korektna primena na makedonskiot standarden jazik;

- da se osposobuva za razbirawe i sledewe na usni i pismeni izlagawa na drugite.

            Op{tite i posebnite celi }e se konkretiziraat i }e se strukturiraat niz obrazovniot proces, paralelno i funkcionalno so programskite sodr`ini.

 

Р.бр

Наставна тема

Број на часови за

ВремE на реализација

Нова наставна содржина

Повторување

Вежби

Тематска писмена работа

Σ

 

ГРАМАТИКА

 

 

 

 

 

1

Историски развој на мак.јазик

1

1

 

2

1недела октомври

2

Морфологија

6

4

 

10

3-4 нед. октомври

1-2-3 ноември

3

Синтакса

11

5

 

16

3-4 нед.јан.

1 нед. фев.

3-4 нед. март

1 нед.април

 

ЛИТЕРАТУРА

 

 

 

 

 

4

Мак.литература по Втората Светска Војна

16

6

 

22

4-5 нед. ноември

1-2 нед. декември

2-3 нед. февруари

1-2-3 нед. мај

5

Лектира

2

 

 

2

3 нед. ноември

4 нед. февруари

 

КОМУНИКАЦИЈА

 

 

 

 

 

6

Говорна комуникација

2

 

 

2

4 нед. март

4 нед. мај

1 нед. јуни

7

Писмена комуникација

2

 

 

2

1-2 нед.март

2 нед.јуни

8

Медиумска комуникација

2

 

 

2

3- нед. април

 

Писмени работи

 

3

3

6

4-нед октомври

2-нед април

 

ВКУПНО

42

19

3

64

 

 

No comments:

Post a Comment