Monday, October 12, 2020

Глобално планирање за трета година македонски паралелки

ГОДИШЕН  ГЛОБАЛЕН ПЛАН

 

Училиште:  СЕОУ „Гостивар“

        Општина:  Гостивар

Наставен предмет:  МАКЕДОНСКИ ЈАЗИК И ЛИТЕРАТУРА    

         Клас:  III година  (3 часа неделно)

Учебна година:  2020/2021

 

 

 

             Број на часови

 

 

 

 

Ред.

 бр.

     НАСТАВНА  ТЕМА

Нова наставна содржина

 

Повто

 рува-

  ње

Вежби/

Друг

вид час

ВКУПНО

ВРЕМЕ ЗА РЕАЛИЗАЦИЈА

1

Историски развој на македонскиот јазик

2

/

/

2

октомври – 1 недела

2

Реализам

 

 

7

 

 

3

 

 

/

 

 

10

октомври – 3 недела/3час

октомври – 4 недела/1,2,3час

ноември – 2недела/2,3час

ноември–3недела/1час

декември–3 недела/3час декември–4 недела/1,2час

3

Развој на македонскиот гласовен систем

2

/

/

2

 октомври – 1 недела/3час

октомври – 2недела/1час

 

   4

Модерната во светската литература

 

3

 

2

 

/

 

5

          

Јануари–3недела/2,3час

Јануари–4недела/1,2,3час

 

5

Макед.литур.кон крајот на 19 и поч. на 20 век

3

2

1

6

Февруари–1недела/1,2,3час

Февруари–2недела/3час

Февруари–3недела/1,2час

6

Масовни медиуми

2

/

/

2

декември–2недела/1час

декември–4недела/2час

Есеј

1

/

/

1

ноември–2недела/1час

7

Реклама

2

/

1

3

мај–2недела/1,2час

јуни–2недела/2час

8

Синтакса.

Сложени реченици (видови).

21

 8    

5

34

октомври–2 недела/2,3час

октомври – 3недела/1,2час

ноември–1недела/1,2,3час

ноември–4недела/2,3час

декември–2недела/2,3час

Февруари–2недела/1,2час

Февруари–3недела/3час

Февруари–4недела/1,2час

март-2недела/1,2,3час

март-4недела/1,2,3час

април-1недела/1час

април-4недела/3час

мај-1недела/1,2час

9

Македонската литер.меѓу двете светски војни

5

2

2

9

февруари-4недела/3час

март-1недела/1,2,3час

март-3недела/1,2,3час

април-1недела/2,3час

април-2недела/1,2,3час

10

Македонската поезија во НОБ

1

/

/

1

мај-1недела/3час

11

Повоена македонска литература

4

3

3

10

мај-2недела/3час

мај-3недела/1,2,3час

мај-4недела/1,2,3час

јуни-1недела/1,2,3час

12

Писмени работи

/

3

3

6

ноември–3недела/2,3час

ноември–4недела/1час

април-3недела/1,2,3час

13

Лектира

2

2

1

5

декември-1недела/2,3час

април-4недела/1,2час

 

                                               В   К   У   П   Н   О :

96

 

За наставата по предметот МАКЕДОНСКИ ЈАЗИК И ЛИТЕРАТУРА – 

скратена програма

 

Op{ti celi

- да ги проширува и продлабочува знаењата за македонскиот литературен јазик како основно средство за комуникација;

- да се оспособува за самостојно усно и писмено изразување, за сфаќање, доживување и толкување на лиературните;

- да ги развива и поттикнува индивидуалните способности за самостојно критичко и творечко комуницирање со литературниот текст;

- да ја развива и зацврстува свеста за значењето на македонскиот литературен јазик како најкарактеристичен белег на националниот идентитет и припадност на македонската јазична заедница;

- da zdobiva sposobnosti za fleksibilnost i ve{tini vo komunikacijata, za me|usebnoto po~ituvawe i za razbirawe me|u lu|eto i narodite i nivnite literaturni, kulturni i nau~ni pridobivki i vrednosti.

Posebni celi

- da se osposobuva za neguvawe, razvivawe  i bogatewe na sopstveniot jazik so nova leksika, i toa so funkcionalni  zborovi i izrazi, kako i za nivna primena vo site `ivotni situacii;

- da se osposobuva za razbirawe i sfa}awe na funkciite na jazikot kako sredstvo za komunikacija i za izrazuvawe vo literaturata, vo  kulturata  i vo naukata na lokalno i svetsko ramni{te;

- da gi zapoznava i usvojuva osnovite, sistemot, jazi~nite zakonitosti i normite na makedonskiot literaturen jazik,  pravogovorot i pravopisot i da zdobiva naviki za nivna primena vo usnoto i vo pismenoto izrazuvawe;

- da gi pro{iruva osnovnite elementi na literaturniot izraz;

- da se zdobiva so  znaewa za najvrednite svetski i nacionalni literaturni ostvaruvawa i znaewa za periodite i  procesite vo literaturnata istorija;

- da se osposobuva za do`ivuvawe i za razbirawe na literaturata kako umetnost na zborot i da se zapoznae so nejzinite rodovi i vidovi, kako i so  nivnite karakteristiki i pretstavnici

- da gi oblagoroduva i da gi razviva  pozitivnite eti~ki svojstva i estetskiot vkus;

- da go zbogatuva intelektualniot `ivot, da ja razviva imaginacijata i da vlijae vo pozitivna nasoka vrz voljata i karakterot;

- da se osposobuva za do`ivuvawe,  razbirawe i kriti~ki odnos kon mediumite (teatarot, filmot, pe~atenite i  elektronskite mediumi) i da razviva kriti~ki odnos kon niv;

- so razvivawe qubov kon knigata da go usovr{uva ~itaweto (glasno i vo sebe) na  tekstovi od razni `anrovi;

- da se osposobuva za odbirawe podatoci i fakti od umetni~kata literatura i od drugi izvori i za nivno sporeduvawe, dokumentirawe,  za analiti~ko-sinteti~ki pristap, za generalizacija na faktite i na nivna interpretacija;

- da ja razviva jazi~nata kultura i ve{tina i da se osposobuvaat za uspe{na usna i pismena komunikacija so korektna primena na makedonskiot standarden jazik;

- da se osposobuva za razbirawe i sledewe na usni i pismeni izlagawa na drugite.

       Op{tite i posebnite celi }e se konkretiziraat i }e se strukturiraat niz obrazovniot proces, paralelno i funkcionalno so programskite sodr`ini.

 

                       Професор Габриела Петроска


No comments:

Post a Comment