ГОДИШЕН ГЛОБАЛЕН ПЛАН
Училиште: СЕОУ „Гостивар“ |
Општина: Гостивар |
Наставен предмет: МАКЕДОНСКИ ЈАЗИК И ЛИТЕРАТУРА
|
Клас: III година (3 часа неделно) |
Учебна година: 2020/2021 |
|
|
|
Број на часови |
|
|
||
Ред. бр. |
НАСТАВНА ТЕМА |
Нова
наставна содржина |
Повто рува- ње |
Вежби/ Друг вид час |
ВКУПНО |
ВРЕМЕ ЗА
РЕАЛИЗАЦИЈА |
1 |
Историски
развој на македонскиот јазик |
2 |
/ |
/ |
2 |
октомври – 1 недела |
2 |
Реализам |
7 |
3 |
/ |
10 |
октомври – 3 недела/3час октомври – 4 недела/1,2,3час ноември – 2недела/2,3час ноември–3недела/1час декември–3 недела/3час
декември–4 недела/1,2час |
3 |
Развој на
македонскиот гласовен систем |
2 |
/ |
/ |
2 |
октомври – 1 недела/3час октомври – 2недела/1час |
4 |
Модерната во светската литература |
3 |
2 |
/ |
5 |
Јануари–3недела/2,3час Јануари–4недела/1,2,3час |
5 |
Макед.литур.кон крајот на 19 и поч. на 20 век |
3 |
2 |
1 |
6 |
Февруари–1недела/1,2,3час Февруари–2недела/3час Февруари–3недела/1,2час |
6 |
Масовни медиуми |
2 |
/ |
/ |
2 |
декември–2недела/1час декември–4недела/2час |
Есеј |
1 |
/ |
/ |
1 |
ноември–2недела/1час |
|
7 |
Реклама |
2 |
/ |
1 |
3 |
мај–2недела/1,2час јуни–2недела/2час |
8 |
Синтакса. Сложени реченици (видови). |
21 |
8 |
5 |
34 |
октомври–2 недела/2,3час октомври – 3недела/1,2час ноември–1недела/1,2,3час ноември–4недела/2,3час декември–2недела/2,3час Февруари–2недела/1,2час Февруари–3недела/3час Февруари–4недела/1,2час март-2недела/1,2,3час март-4недела/1,2,3час април-1недела/1час април-4недела/3час мај-1недела/1,2час |
9 |
Македонската литер.меѓу двете светски војни |
5 |
2 |
2 |
9 |
февруари-4недела/3час март-1недела/1,2,3час март-3недела/1,2,3час април-1недела/2,3час април-2недела/1,2,3час |
10 |
Македонската
поезија во НОБ |
1 |
/ |
/ |
1 |
мај-1недела/3час |
11 |
Повоена македонска литература |
4 |
3 |
3 |
10 |
мај-2недела/3час мај-3недела/1,2,3час мај-4недела/1,2,3час јуни-1недела/1,2,3час |
12 |
Писмени работи |
/ |
3 |
3 |
6 |
ноември–3недела/2,3час ноември–4недела/1час април-3недела/1,2,3час |
13 |
Лектира |
2 |
2 |
1 |
5 |
декември-1недела/2,3час април-4недела/1,2час |
|
В К
У П Н
О : |
96 |
|
За наставата по предметот МАКЕДОНСКИ ЈАЗИК И ЛИТЕРАТУРА –
скратена програма
Op{ti celi
- да ги проширува и продлабочува знаењата
за македонскиот литературен јазик како основно средство за комуникација;
- да се оспособува за самостојно усно и
писмено изразување, за сфаќање, доживување и толкување на лиературните;
- да ги развива и поттикнува
индивидуалните способности за самостојно критичко и творечко комуницирање со
литературниот текст;
- да ја развива и зацврстува свеста за
значењето на македонскиот литературен јазик како најкарактеристичен белег на
националниот идентитет и припадност на македонската јазична заедница;
- da zdobiva sposobnosti za fleksibilnost i ve{tini
vo komunikacijata, za me|usebnoto po~ituvawe i za razbirawe me|u lu|eto i
narodite i nivnite literaturni, kulturni i nau~ni pridobivki i vrednosti.
Posebni celi
- da se osposobuva za neguvawe, razvivawe i bogatewe na sopstveniot jazik so nova
leksika, i toa so funkcionalni zborovi i
izrazi, kako i za nivna primena vo site `ivotni situacii;
- da se osposobuva za razbirawe i sfa}awe na
funkciite na jazikot kako sredstvo za komunikacija i za izrazuvawe vo
literaturata, vo kulturata i vo naukata na lokalno i svetsko ramni{te;
- da gi zapoznava i usvojuva osnovite, sistemot,
jazi~nite zakonitosti i normite na makedonskiot literaturen jazik, pravogovorot i pravopisot i da zdobiva naviki
za nivna primena vo usnoto i vo pismenoto izrazuvawe;
- da gi pro{iruva osnovnite elementi na
literaturniot izraz;
- da se zdobiva so
znaewa za najvrednite svetski i nacionalni literaturni ostvaruvawa i
znaewa za periodite i procesite vo
literaturnata istorija;
- da se osposobuva za do`ivuvawe i za razbirawe na
literaturata kako umetnost na zborot i da se zapoznae so nejzinite rodovi i
vidovi, kako i so nivnite karakteristiki
i pretstavnici
- da gi oblagoroduva i da gi razviva pozitivnite eti~ki svojstva i estetskiot
vkus;
- da go zbogatuva intelektualniot `ivot, da ja
razviva imaginacijata i da vlijae vo pozitivna nasoka vrz voljata i karakterot;
- da se osposobuva za do`ivuvawe, razbirawe i kriti~ki odnos kon mediumite
(teatarot, filmot, pe~atenite i
elektronskite mediumi) i da razviva kriti~ki odnos kon niv;
- so razvivawe qubov kon knigata da go usovr{uva
~itaweto (glasno i vo sebe) na tekstovi
od razni `anrovi;
- da se osposobuva za odbirawe podatoci i fakti od
umetni~kata literatura i od drugi izvori i za nivno sporeduvawe,
dokumentirawe, za analiti~ko-sinteti~ki
pristap, za generalizacija na faktite i na nivna interpretacija;
- da ja razviva jazi~nata kultura i ve{tina i da se
osposobuvaat za uspe{na usna i pismena komunikacija so korektna primena na
makedonskiot standarden jazik;
- da se osposobuva za razbirawe i sledewe na usni i
pismeni izlagawa na drugite.
Op{tite
i posebnite celi }e se konkretiziraat i }e se strukturiraat niz obrazovniot
proces, paralelno i funkcionalno so programskite sodr`ini.
Професор Габриела Петроска
No comments:
Post a Comment